Deklaracja dostępności
Dolnośląska Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 4 przy Szpitalu Rehabilitacyjnym
Hematologicznym „Orlik” w Kudowie-Zdroju zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie
dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.orlik.szkola.pl/.
Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub
wyłączeń wymienionych poniżej:
Zdjęcia, obrazy, grafiki i inne informacje nietekstowe nie posiadają alternatywnej
wersji tekstowej;
Materiały tekstowe nie posiadają odpowiedniej hierarchii nagłówków;
Publikowane nagrania wideo nie posiadają audiodeskrypcji lub treści alternatywnej;
Nie można używać standardowych skrótów klawiaturowych.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny
dnia 22.10.2020 r.
Informacje zwrotne, dane kontaktowe, skargi i odwołania
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na adres
sekretariat-orlik@edu.dolnyslask.pl lub telefonicznie 748666126, 502230448. Tą samą drogą
można składać wnioski o udostępnienie cyfrowej informacji niedostępnej oraz składać skargi.
Każdy ma prawo:
Zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementów;
Zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementów;
Wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
Dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
Wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie;
Wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji w formie alternatywnej
informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeżeli w
tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie jej w alternatywnej (zaproponowanej
przez szkołę) formie nie jest możliwe, niezwłocznie informujemy o tym wnoszącego żądanie,
kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2
miesiące od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę
pocztą lub drogą elektroniczną na adres: Dyrektor Dolnośląskiej Szkoły Podstawowej
Specjalnej Nr 4 przy Szpitalu Rehabilitacyjnym Hematologicznym „Orlik”, ul.
Bukowina 1, 57-350 Kudowa-Zdrój, e-mail Malgorzata.Utyra@edu.dolnyslask.pl , tel:
748666126, 502230448.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można złożyć również do Rzecznika Praw
Obywatelskich.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Wejście do szkoły dostępne jest od strony ul. Bukowiny – Wejście główne. Istnieje
możliwość wejścia do budynku z poziomu parkingu bezpośrednio do windy (po prawej
stronie od frontu w budynku głównym).
Na parkingu nie ma wyznaczonego miejsc do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
W budynku znajduje się udostępniona dla osób niepełnosprawnych winda do poziomu I
piętra.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W związku z
tym, że w budynku znajdują się dzieci zalecane jest poruszanie się po budynku w obecności
pracownika szkoły lub szpitala. Przy wejściu znajduje się domofon umożliwiający kontakt z
dyżurką pielęgniarek, które zapewnią pomoc w tym zakresie lub można zadzwonić
bezpośrednio do sekretariatu szkoły 748666126.
W szkole nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku
powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących. Nie można skorzystać z tłumacza
polskiego języka migowego.
Zapewniamy alternatywne sposoby komunikowania z wykorzystaniem pomocy pracownika
wyznaczonego do obsługi osób niepełnosprawnych. Przed wizytą w szkole prosimy o kontakt
telefoniczny lub elektroniczny do sekretariatu szkoły w celu rezerwacji wizyty i omówienia
wybranej formy komunikacji (najlepiej z trzy dniowym wyprzedzeniem, w sprawach pilnych
możliwe jest skrócenie czasu): sekretariat-orlik@edu.dolnyslask.pl lub telefonicznie
748666126, 502230448.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny
dnia 22.10.2020 r.
Załącznik nr 1: Procedura obsługi osób potrzebujących pomocy przy załatwieniu spraw
w Dolnośląskiej Szkole Podstawowej Specjalnej Nr 4 przy Szpitalu Rehabilitacyjnym
Hematologicznym „Orlik” w Kudowie-Zdroju
- Do obsługi osób potrzebujących pomocy przy załatwieniu spraw w Szkole wyznaczony jest
Dyrektor i pracownik Sekretariatu szkoły. W przypadku ich nieobecności, zastępuje ich inny
wskazany pracownik. Rekomenduje się wskazać dwóch pracowników pełniących zastępstwo. - Pracownicy Sekretariatu Szkoły są włączeni do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami
jako wsparcie pracownika wyznaczonego (przywitanie, wypełnienie dokumentów, udzieleniu
podstawowych informacji, asysta w momencie oczekiwania na przybycie pracownika
wyznaczonego). - Informacja o możliwości skorzystania z pomocy przez osoby, które jej potrzebują oraz o
danych, jakie muszą się znaleźć we wniosku o zapewnienie pomocy umieszczone są: – na
głównej stronie internetowej Szkoły: w zakładce „Deklaracja dostępności”; Informacja odnosi
się do zakresu pomocy, wskazuje na dane kontaktowe pracownika wyznaczonego (telefon, e-
mail). Informacja zamieszczona jest w formie pisemnej przy użyciu łatwego języka. Obok
drzwi przy wejściu głównym znajduje się domofon do dyżurki pielęgniarek. Pielęgniarka,
zawiadamia pracownika wyznaczonego, w momencie gdy jego pomoc jest potrzebna. - Zakres pomocy świadczonej przez:
a) pracownika wyznaczonego:
- asysta w dotarciu z samochodu do Szkoły i z powrotem;
- asysta podczas załatwienia sprawy w Szkole;
b) pracowników Sekretariatu: - asysta i pomoc w dostaniu się do budynku;
- asysta podczas oczekiwania na pracownika wyznaczonego;
- udzielenie podstawowych informacji odnośnie pracy Szkoły i zakresu pomocy świadczonej
przez pracownika wyznaczonego
- W przypadku:
- asysty w dotarciu do Szkoły– zamówienie składa się z co najmniej jednodniowym
wyprzedzeniem, chyba że asysta wymaga pomocy przy użyciu innych form wsparcia
wskazanych we wniosku – pomoc będzie realizowana jak najszybciej, maksymalnie w
terminie 7 dni od zamówienia.
- We wszystkich przypadkach z wyłączeniem Sekretariatu szkoły, zamówienie odbywa się
poprzez złożenie wniosku do osoby wyznaczonej. Wniosek sporządza osoba wyznaczona.
Wniosek zawiera: dane kontaktowe osoby, preferowaną formę kontaktu oraz wskazanie
oczekiwanej formy pomocy. Wniosek można złożyć wykorzystując formy komunikowania
się na odległość (mail, telefon, sms, e-puap), pocztą lub osobiście. - Pomoc przysługuje wszystkim osobom, które jej potrzebują.
- Szkoła mieści się w części głównej budynku Szpitala „Orlik” – Sekretariat, pokój
nauczycielski i klasy- poziom I.